[lms] anulowanie faktury

jpk internet w jpk.pl
Śro, 20 Cze 2007, 12:27:59 CEST

Wojciech Świadkowski pisze:

> moge sie mylic, ale jeseli fakture rozliczyles z urzedem podatkowym to
> pozostaje tylko korekta.
> skarbowka nie lubi luk w numeracji, a anulowana faktura taka by pozostawila.
> problem oczywiscie sie pojawia i u mnie, ale bazujemy wylacznie na
> korektach. jesli z jakis powodow nie mozemy uzyskac podpisu klienta piszemy
> wyjasnienie powodu i podpinamy pod fakture korygujaca.
>
> Wojtek

Witam!

    Wydaje mi się, że trochę się mylisz. Anulowaną fakturę należy
zostawić w dokumentacji jako anulowaną (przekreślona z napisem
"anulowano" oraz opisanym powodem anulowania) i wtedy skarbówka nie
powinna się czepiać. Co najwyżej gdy takich faktur anulowanych będzie
dużo to mogą się doszukiwać jakiś kantów... Jak to skarbówka w końcu,
trzeba to sobie powiedzieć, do tego są (jednak czasem przesadzają w tym
doszukiwaniu).
    Jednak koledze chodziło o coś innego. Najlepszym rozwiązaniem będzie
usunięcie  tej faktury z lms (po wydrukowaniu) i wtedy klient nie będzie
jej widział a lms powinien (o ile się nie mylę) polecieć z numeracją
dalej, zostanie luka w numeracji. Jeśli się co do numeracji mulę to
proszę o sprostowanie.

--
pozdrowienia

jpk