[lms] anulowanie faktury

jpk internet w jpk.pl
Śro, 20 Cze 2007, 20:20:01 CEST

Dariusz Kowalczyk pisze:
> hej ludzie, nie ma czegos takiego jak anulowana faktura albo jest faktura, albojej nie
> ma
> nie ma czegos takiego jak anulowana faktura cos takiego w prawie podatkowym nie istnieje
> jak chcesz "skasowac" fakture skarbowo to wystawiasz korekte do niej,
> wiekszosc oprogramowania na rynku pozwala usuwac ostatnia fakture, i po koleji od
> ostatniej al enie pozwala w srodku numeracji usunac,  ale tworzenie takiego potworka
> jak rejestr anulowanych faktur po co to komu ? chyba po to zeby ktos potem widzial ile
> razy blednie wystawiano fakture bez sensu

> [...]
Obawiam się, że tkwisz w błędzie - sorki ale nie będę szukał podstawy
prawnej do tego...

Jako argument podam Ci przypadek.
    Klient dzwoni i chce kupić jakiś towar, prosił o przygotowanie
wszystkiego razem z fakturą bo jak przyjedzie to będzie się spieszył.
Przygotowujesz wszystko razem z fakturą żeby pójść na rękę klientowi, bo
to dobry klient itd... Po jakimś czasie dzwoni, że rezygnuje z zakupu
albo się w ogóle nie pokazuje i co wtedy robisz? Wystawiasz korektę aby
zmniejszyć sprzedaż i VAT naliczony - tylko jest problem bo Twój
niedoszły kontrahent musi ją podpisać ale jak ją podpisze skoro nie masz
z nim kontaktu ? Skoro Ty nie masz podpisanej korekty to jakbyś jej nie
miał, czyli nie możesz pomniejszyć sprzedaży ani VAT-u należnego....
    Jednym słowem jesteś udupiony (pomijając czynności niedozwolone).
Sory skoro Twój księgowy mówi Ci, że nie możesz anulować korekty to
zmień księgowego ! Miałem do tej pory 3 różne biura rachunkowe i zdażało
mi się anulowac fakturę i żadne z nich nie robiło z tego powodu problemu
pod warunkiem, że miałem oryginał faktury i na niej napisałem powód
anulowania.

--
pozdrowienia

jpk