[lms] Pierwsze podejście do LMS i problemy

Krzysztof Trybowski trybowski w aeropolis.pl
Nie, 3 Cze 2007, 22:15:01 CEST

Witam!

W liście datowanym 3 czerwca 2007 (21:55:43) napisano:

> -- sortowanie listy klientów wg adresów

Tutaj trzeba uściślić, bo zasadniczo taka opcja istnieje (przepraszam,
pisałem na podstawie notatek, które są skrótowe). Chodzi mi o to, że
sortowanie wg numerów w porządku alfabetycznym powoduje, że adresy NIE
SĄ poprawnie posortowane, wygląda to np. tak:

ul. Ładna 1/1
ul. Ładna 1/11
ul. Ładna 1/2

Tymczasem chciałbym mieć możliwość sortowania numerów domów/mieszkań w
sposób numeryczny, a więc 11 następuje po 2.

I jeszcze jedna sprawa: po co program zapisuje w bazie nazwiska
wielkimi literami? Na etapie odczytu z bazy one są i tak w locie
konwertowane na wielkie, choćby w bazie były małymi. W takim wypadku
wydaje mi się bez sensu zapisywać to w bazie w ten sposób. Samo
wyświetlanie dużymi literami też jest problematyczne -- niekoniecznie
to dobrze wygląda, zwłaszcza przy nazwiskach obcojęzycznych
wieloczłonowych, gdzie nie wszystkie człony pisze się z wielkiej.

pzdr.

--
Pozdrowienia,
 Krzysztof Trybowski