[lms-dev] [lms-commits] CVS update of lms/lib/upgradedb (mysql.2009103000.php)

daro daro w webvisor.pl
Pią, 6 Lis 2009, 18:50:25 CET

On Fri, 06 Nov 2009 10:12:57 +0100, A.L.E.C wrote

> No to teraz ode mnie ci się dostanie, ten kod to straszna prowizorka,
> byłoby dobrze gdybyś zastosował się do moich uwag:
> - w info o domenie brakuje pola Typ,
> - listę rekordów widzę w informacjach o domenie, a formularz dodawania
> rekordu poniżej tej listy, coś na wzór okna z zobowiązaniami klienta,
> edycja podobnie rozwiązana,
> - brakuje obsługi błędów i weryfikacji danych wejściowych,
> - typ rekordu powinien być polem typu select
> (http://downloads.powerdns.com/documentation/html/types.html),
> - priorytet być może też,
> [...]

Cześć.

No wiesz, weź pod uwagę żę to moja pierwsza wrzutka kodu i dopiero sam wyszukuję co tu
trzeba jeszcze uaktualnić żeby było jak należy. Przydałby się jakiś poradnik dla nowych
developerów w stylu "Jak dodać "Hello word" do kodu LMS-a żeby to zrobić dobrze zgodnie
z regułami (ktore pliki uaktualniać jak change.log, dokumentacja-co ijak, update bazy
danych  itd o tych lms.mysql lms.pgsql np nie wiedziałem :_)

Prace jeszcze nad kodem nie są skończone to dopiero początek, prosty ale działający
początek. Wrzuciłem to co miałem wytestowane i w miedzy czasie wrzucam uzupełnienia,
szczerze powiedziawszy liczyłem tez że ktoś się przyłączy i pomoże i nie zawiodłem się
Chilek w pierwszym dniu dorobił obsługę dla postgresa która zaplanowałem sobie na
następny dzień :_) wiedzę że Ty też przeglądnąłeś kod. Schemat tabel dla mysql i
postgresa jest wzięty ze strony

http://downloads.powerdns.com/documentation/html/generic-mypgsql-backends.html

W kodzie brakuje jeszcze paru przydatnych rzeczy np:

1. Aby podczas wpisywania rekordów widac było w kontekście jakiej domeny sie pracuje
2. Potrzeba jeszcze dorobić aby dodawanie rekordu była także u góry formularza bo jak
ktoś ma kilkadziesiąć albo set rekordów to może być denerwujące przewijanie na dół
strony,
3. Przydałoby się tez sortowanie po literach alfabetu zamiast stronicowania
ja mam kilkaset domen i stronicowanie niewiele pomaga a gdyby zamiast stron można było
klikac na literki alfabetu (jak to zrobili w poweradmin) to by bylo przydatne.
4. Przydałby się szablon zdefiniowany np phpui lub może nowa zmienną hostinhui
gdzie można byc predefiniowac powtarzające się dla danego providera sprawy jak
NS MX czy nawer cały rekord SOA z aktualną data i numerem seryjnym ustawionym na jeden
5. Serial po każdej zmianie trzeba teraz zmieniac ręcznie, można zrobic kod ktory po
każdej zmianie zrobi to automatycznie

Będziemy nad tym pracować  w najbliższych dniach podobnie jak uzupełnieniem dokumentacji
(choć coś mi ten skrypt do robienia dokumentacji z sgml-a nie chce działać jak należy
przydałyby się Twoje cenne wskazówki )

Widę ze usunąłeś z domains trigera kasującego rekordy do niej przypisane w przypadku
usunięcia domeny, oczywiście może go nie być ale wtedy trzeba w kodzie php zadbać żeby
te rekordy się kasowały.

Usunąłeś zmianę typu tabel records i domains na InnoDB.
A kurcze muszą to być tabele obsługujące transakcje bo inaczej może się zrobić bryndza
szczególnie jak serwer dns dla kilku domen będzie pracował jako slave i z jakichś
powodów nie powiedzie się wrzucenie całej komplentej strefy ze zdalnego mastera (pisza o
tym goście w dokumentacji powerdns-a)
Bez transakcji na tabelach domains i rekords serwer powerdns może pracować bez ryzyka
kaszany danych tylko  w trybie MASTER i NATIVE

Podrzuć proszę schemat pracy nad kodem LMS, abym uniknął wpadek, że czegoś po zmianie
nie uaktualniłem oraz jak przygotować dokumentację.

Opiszę zmiany i prace z dns dokładnie i wyczerpująco w dokumentacji.
Przy okazji chciałbym w dokumentacji zmienić nazwę rozdziału z KONTA na HOSTING aby była
adekwatna do tego co jest w LMS.

pozdrawiam
Dariusz Kowalczyk