[lms-dev] [lms-commits] CVS update of lms/lib/upgradedb (mysql.2009103000.php)

daro daro w webvisor.pl
Pią, 6 Lis 2009, 19:19:40 CET

> Widę ze usunąłeś z domains trigera kasującego rekordy do niej przypisane w przypadku
> usunięcia domeny, oczywiście może go nie być ale wtedy trzeba w kodzie php
> zadbać żeby te rekordy się kasowały.

Dodatkowo usunięcie triggera i przesunięcie do kodu php dbania u usuwanie rekordów
po usunięciu domeny spowoduje wykluczenie możliwości pracy serwera jako superslave i
slave
ponieważ w pierwszym trybie serwer powerdns sam wrzuca sobie domeny i recordy do tabel
records i domains a w drugim do tabeli records, oraz je z nich kasuje i uaktualnia i nie
da się tym sterowac z poziomy kodu php. Pozostanie więc do wyboru tylko tryb master i
native.

Dlatego apeluje o przywrócenie triggera oraz typu Innodb dla tabel domains i records.

p.s.
Wytestowałem wszystkie opcje i warianty pracy serwera powerdns w warunkach produckyjnych
(master, native, slave superslave) przy obciążeniu kilkuset domenami i kilku tysiącami
rekordów i mam dobre rozeznanie co jest potrzebne aby to działało bezawaryjnie i
oślęczałem się nad dokumentacją, nie robię niczego "na pałę" bez przemyśłenia.

Jeśli jakiejś funkcjonalności nie ma (jak typy rekordó do wyboru jako select) to dlatego
że jest to funkcjonalny poczatek pracy.

Ale jak wpisuję np :

  CONSTRAINT `records_ibfk_1` FOREIGN KEY (`domain_id`) REFERENCES `domains` (`i
) type=InnoDB");

to dlatego że to jest potrzebne do prawidłowego działania i jest to przemysłane.

pozdrawiam
Dariusz Kowalczyk