[lms-dev] [lms-commits] CVS update of lms/lib/upgradedb (mysql.2009103000.php)

Dariusz Kowalczyk - Webvisor dariusz.kowalczyk w webvisor.pl
Sob, 31 Paź 2009, 15:47:42 CET

On Sat, 31 Oct 2009 13:22:16 +0100, Tomasz Chiliński wrote

> Jak widać poniżej brakuje jeszcze definicji funkcji FIELD...
>
> Wystąpiły błędy w obsłudze bazy danych!
> Zapytanie: select *, FIELD(type,'TXT','MX','NS','SOA') AS ord from records
> where domain_id=34 ORDER by ord desc
> Błąd: ERROR: function field(character varying, unknown, unknown, unknown,
> unknown) does not exist LINE 1: select *, FIELD(type,'TXT','MX','NS','SOA')
> AS ord from rec... ^ HINT: No function matches the given name and argument
> types. You might need to add explicit type casts.
>
> --
> Pozdrawiam
> [...]

Może masz starą wersję mysql-a to jest wbudowana funkcja w mysql chyba od wersji 5.0.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_field

Jeśli chodzi o sposób obsługi.
To jest niby pod powerdns ale tylko dlatego tak napisałem że backend pod bazy danych
jakiego wymaga powerdns jest tak ogólny i prostu że prościej sie już tego prawie nie da
zrobić. Analizowaem przez dłuższy czas zagadnienie i doszedłem do wniosku że można by
to tylk obardziej skomplikować prościej i ogólniej za to będzie bardzo trudno.
Jak wiesz format danych DNS jest znormalizowany dla wszystkich serwerów dns w formacie
Standard Resource Record Format. Resource Record (RR), zawierąją pola

      [name] [ttl] class RecordType Record-specyfic-data

i zauważ tak jest zrobiona tabela.

Dzięki temu podejściu można sobie zrobic widoki do dowolnego innego serwera  dns lub
jakiego innego porgramu, nawet generowac gotowe pliki do binda a za minimalny ukłon w
stronę powerdns dostaje się gratis od razu obsługę powerdns-a z poziomu lms którą
oruchomi osoba z minimalną wiedzą w ciągu kilku minut.

Dlatego zmoyfikowałem swoje pierwotne plany przygładając się backendowi bazodanowemu
dla powerdns-a, dzięki temu to co jest teraz jest wydaje mi się mocno optymalne.

Nie ma tu kombinowania jak w niektorych porgramach ktore ogładałem z rodzielaniem
danych z rekordu SOA .

Z tym co jest każdy zawodowiec sobie poradzi, bo wpisac wszystko trzeba ręcznie nie ma
żadnych pomocy w stylu templateów a format przechowywania danych w bazi ejest
identyczny z formatem w jakim zapisywałoby się to do pliku.

Dla amatorów i przydałoby się ułatwienie typu jakiś template wpisujący z automatu część
danych, dlatego bedę chciał wprowadzić dodatkowe zmienne do konfiga w ktorych z poziomu
phpui bedzie admin sobie mógł zdefiniowac dla swojej sieci dane ktore z automatu będą
się wpisywać do strefy dla nowo zakładanej domeny:
chodzi głownie NS (master i slave), MX, TXT (głównie pod kątem spf)  e-mail admina dla
strefy itd.

Chętnie uzupełnił bym też dokumentację potrzebuję wskazówki co mam edytować bo daje się
korzystacie z generatora dokumentacji i chyba trzeba edytowac plik sgml ?

Praca nie jest jeszcze skończona w GUI musi sie pojawić jeszcze możliwość wpisania
adresu serwera master (pole w tabeli już jest) dla trybu SLAVE. Postaram się zrobię to
po weekendzie.

A ogolnie jak ? Przydało Ci się to ? Ja tam co prawda niewiele mam domen w zarzadzaniu
(raptem kilkaset) ale dojrzałem juz do tego żeby nie trzymać tego w plikach :-).

pozdrawiam

Dariusz Kowalczyk

--
Webvisor Sp. z o.o.