[lms-dev] [lms-commits] CVS update of lms/lib/upgradedb (mysql.2009103000.php)

Dariusz Kowalczyk - Webvisor dariusz.kowalczyk w webvisor.pl
Sob, 31 Paź 2009, 16:09:36 CET

> struktury bazy pól, które są wykorzystywane tylko przez powerDNS. Dużo
> lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie struktury ogólnej i ew. widoku, z
> którego korzystałby powerDNS. Brakuje też pliku aktualizacji bazy dla
> Postgresa, dokumentacji do nowych pól w bazie i zmian w plikach
> doc/lms.psql i doc/lms.mysql. Wg mnie w takiej postaci poprawka ta nie
> nadaje się do CVSa.
>
> - --
> Pozdrawiam
> Grzegorz Chwesewicz
> mailto:grzegorz.chwesewicz w retis.net.pl

Dane są właśnie wpisywane do tabeli w standardowycm formacie RR (Standard Resource
Record Format)
[name] [ttl] class RecordType Record-specyfic-data

(Czyli n identycznie jak przechowuje się je w plikach np dla serwera bind)
Prościej i ogólniej  nie da się tego zrobić.

Teraz dopiero można sobie robic widoki do dowolnego programu serwera dns.
Goście z powerdns-a oparli swój bazodanowy backend  właśnie na standardowym formacie
zapisu [name] [ttl] class RecordType Record-specyfic-data więć to nie jest ich pomysł.

A mnie w opisie było ławtiej wpisać w komentarzu commita added support for powerdns
zamiast bardziej się  rozpisywać (ale był to też zamierzone). Taki zapis miałem
nadzieję zachęci amatorów do uruchomienia tego jak najszybciej bo wiedza do tego
potrzebna jest minimalna a zawodowiec zerknie na tabele records i domains i zobaczy że
ma tam wszystko czego mu potrzeba zeby to zintegrowac z czymkolwiek mu się wymarzy.

Teraz lamerowi wystarczy po porstu zainstalowac powerwdns wpisać kilka linijek w jego
konfigu (adres bazy login hasło itd) żeby się podłączył do tabel domains i rekords lms-
a i juz mamy serwer dns zarządzalny z poziomu lms-a.
Można też prost zrobić dumpy do plików stref dla binda czyli mamy 80% rynku serwerów
dns obsłużone. Już chyba bardzie uogólniać się nie trzeba :-).

pozdrawiam
Dariusz Kowalczyk

--
Webvisor Sp. z o.o.