[lms] Faktury/taryfy w euro

Tomasz Chiliński tomasz.chilinski w chilan.com
Pią, 25 Paź 2019, 15:55:48 CEST

W dniu 25.10.2019 15:44, Krzysztof Drewicz napisał(a):
> Nie loop tak.
> Dwa lmsy, w jednym przestawić język i euro.
> To nie system do księgowości.
> Wpłaty masz w euro? Klientów tylko w euro?

Pomyślałem trochę o wielo-walutowości. Czy następujące założenia są
słuszne:
1. Jedna operacja finansowa (tabela 'cash') = jedna waluta i jeden kurs
waluty.
2. Jeden dokument handlowy (tabele 'documents'/'invoicecontents') =
jedna waluta i jeden kurs waluty.
?
Prawdę mówiąc jak by było na to większe zapotrzebowanie to można byłoby
dorobić w 25-git
obsługę czegoś takiego. Kurs waluty i walutę przechowywalibyśmy dla
operacji (tabela 'cash').
Łatwo byłoby więc przeliczać na walutę rodzimą/macierzystą. Przy
wystawianiu rekordów w walucie
obcej do tabeli cash korzystalibyśmy z kursu waluty zbuforowanego
lokalnie w jakiejś tablicy kursów
i dat kursów.

Tomasz Chiliński, Chilan
opiekun projektu LMS - http://lms.org.pl