[lms] Nota korygująca

Internet internety w jpk.pl
Śro, 18 Lis 2020, 11:18:54 CET

Witam,

     tak co do zasady to notę korygującą wystawia odbiorca faktury. Z
treści art. 106k ustawy VAT (Ustawa o podatku od towarów i usług Dz.U. z
2004 Nr 54 poz. 535 ze zm.) wynika, że notą korygującą mogą być
poprawione, między innymi, imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i
nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy (potwierdza to wyrok WSA w
Kielcach z dnia 21 sierpnia 2014 r., sygn. I SA/Ke 434/14).
     Sprzedawca nie może wystawić noty korygującej (stanowisko w
podobnej sprawie zaprezentował NSA w Warszawie w wyroku z 17 listopada
2009 r., sygn. akt I FSK 1179/08).